graphing notebook

Pisanie tekstu – jak zrobić research?

Gdy rozważasz pisanie tekstu – research jest podstawą w pracy każdego pisarza. Wielu copywriterów nie przykłada do niego należytej wagi, szukając informacji do artykułu w pośpiechu. To duży błąd, o czym świadczy fakt, że profesjonaliści gromadzą nawet siedem razy więcej materiału, niż rzeczywiście jest im potrzebne. Wszystko po to, aby mieć w czym wybierać i dokładnie przeselekcjonować informacje.

Pisanie tekstu – research

W przypadku tekstów na strony internetowe, research to szczegółowy wywiad z klientem. Ma on za zadanie dostarczyć dane nie tylko o specyfice marki, ale także misji, założeniach i ideach. Pamiętajmy, że tekst musi spełniać założone cele biznesowe, a nic nie działa tak dobrze, jak umiejętnie opowiedziana historia. Jeśli chodzi o pisanie tekstu – research jest kwestią kluczową. Jeśli informacje od klienta są niekompletne, warto dzwonić i pisać aby poszerzyć swoją wiedzę. Pamiętajmy, że to osoby zlecające mają zazwyczaj dużo większą wiedzę merytoryczną niż copywriter, wobec czego warto czerpać od nich garściami. Wiedzę zdobytą w ten sposób należy uzupełnić przeszukaniem zasobów internetu. Podglądanie konkurencji stało się dzisiaj zwyczajną praktyką i nikogo nie dziwi. Warto przeczytać na dany temat kilka artykułów, zobaczyć newsy związane z nim związane i prześledzić bieżące wydarzenia. Profesjonalny copywriter spisuje wszystko w notatkach i na ich podstawie tworzy wartościowe treści.

O czym trzeba pamiętać robiąc research?

Jeśli chodzi o pisanie tekstu – research może pochłonąć wiele czasu. Aby tego uniknąć należy sprawdzać jakość i rzetelność źródeł, z których czerpiemy informacje. Warto poddawać treści pod wątpliwość i nie podchodzić do nich z ufnością. Należy pamiętać, aby ocenić uczciwie swój zakres wiedzy w danym temacie. Może okazać się, że wnikliwe badania wcale nie są potrzebne, jeśli ma się status eksperta. Niekiedy to zmiany w danej dziedzinie nauki wymagają dokształcenia, więc kompetencje są iluzoryczne. Robiąc research warto pamiętać o tym, aby nie przyjąć retoryki innego autora za własną. Często zdarza się tak w przypadku polityki.